System płatności mobilnych BLIK
Prostota, szybkość i bezpieczeństwo. Płacisz, wypłacasz, przelewasz telefonem. BLIK i jest!
Blik to prosty, szybki i bezpieczny sposób dokonywania płatności bezgotówkowych. Rozwiązanie to umożliwia dokonanie płatności bez użycia karty płatniczej i może w realny sposób rozszerzyć wachlarz klientów (np. o tych którzy zapomnieli portfela, ale mają przy sobie smartfon).
PayTel SA jako pierwszy agent rozliczeniowy umożliwi użytkownikom BLIKA dokonywanie płatności zbliżeniowych z wykorzystaniem technologii NFC bez konieczności wpisywania kodu BLIK do urządzenia akceptującego. Pierwszym bankiem, który udostępni usługę, będzie Bank Millennium. Równolegle pozostałe banki oferujące BLIKA pracują nad udostępnieniem tej funkcji.
Jak działa BLIK?
Jest to metoda przede wszystkim wyjątkowo wygodna, wszechstronna i bezpieczna, ponieważ tylko i wyłącznie smartfon umożliwia Klientowi dokonanie płatności w sklepach oraz wypłaty z bankomatów. Płatności BLIK są bezpieczniejsze niż dotychczas stosowane metody: dla każdej transakcji generowany jest jednorazowy, sześciocyfrowy kod, który można wykorzystać tylko przez dwie minuty. Dodatkowo Klient potwierdza każdą transakcję w aplikacji mobilnej, widząc takie jej parametry, jak kwota i nazwa punktu akceptacji.
Przeprowadź transakcję w 5 prostych krokach:
- Wejdź do aplikacji mobilnej swojego banku i wygeneruj kod BLIK,
- Płacąc w sklepie tradycyjnym, internetowym lub wypłacając gotówkę z bankomatu, wybierz formę transakcji BLIK,
- Odczytaj kod BLIK wyświetlony na ekranie telefonu,
- Wprowadź na terminalu w komputerze lub w bankomacie sześciocyfrowy kod BLIK,
- Potwierdź transakcję w swoim telefonie.
Polski Standard Płatności
Więcej o blik można przeczytać na stronach Polskiego Standardu Płatności.